Gastblog: faciliteiten voor thuiswerken

In deze gastblog van onze member Infopact lees je met welke ondersteunende middelen je een thuiswerkplek optimaal inricht! 

Xelion: Pay as you use

Het werken met de softphone op de laptop en de app op de smartphone zorgt ervoor dat je volledig plaatsonafhankelijk bereikbaar bent!

Zodra er meer thuis wordt gewerkt, zien we ook de hoeveelheid telefonieverkeer toenemen. Het aantal licenties en kanalen kan daarin beperkend werken. 

De licenties voor Xelion zijn volledig contractvrij te up- en downgraden via Infopact Prime. Ons advies is om klanten over de mogelijkheden van dit eenvoudige schaalbare “pay as you use” model te informeren.

VoIP Public / IP Dialtone

Als er meer wordt thuisgewerkt, neemt het telefonieverkeer toe. Als het aantal kanalen van de SIP-trunk daarin belemmerend werkt, kan je het aantal kanalen per SIP-trunk contractvrij uitbreiden (members regelen dit zelf via de online portal Prime). 

Voor IP-Dialtone (managed trunk) zijn hier geen kosten aan verbonden. Let hierbij op dat de gereserveerde bandbreedte een limiet kan zijn voor het aantal kanalen dat gelijktijdig kan worden gebruikt.

corona-fiber-crew

Telefonie doorschakelen

Indien een klant niet meer op zijn bedrijfslocatie aanwezig is, kan hij zijn bedrijfsnummer(s) doorschakelen naar bijvoorbeeld een mobiele telefoon. Dit kan direct (ook met periodieke planning) ingesteld worden. (Members kunnen dit zelf instellen via de online portal Prime.)

Bandbreedte

Waar er voor veel klanten in het dataverkeer een daling is te bemerken, zien we bij andere klanten weer pieken ontstaan doordat thuiswerkers met de kantoorlocatie verbinden. 

Indien jouw klant hier problemen mee ervaart, kunnen wij als serviceprovider adviseren wat de upgrade mogelijkheden per locatie zijn. Ben je geen Partner van Infopact? Benader dan je eigen serviceprovider. 

Managed Firewall voor thuis

Infopact biedt Managed Firewalls van Fortinet aan. In combinatie met een VPN is hier ook een SSL-VPN thuiswerkclient voor beschikbaar. Zo kunnen de medewerkers thuiswerken terwijl ze op het bedrijfsnetwerk zitten en alle benodigde systemen toegankelijk zijn. 

Voor bestaande klanten geldt dat de thuiswerkoplossing gratis te activeren is. Voor nieuwe klanten geldt dat we contractvrij een nieuwe Managed Firewall omgeving zullen aanbieden. Naast de kosten van de Managed Firewall is de thuiswerkoplossing ook voor nieuwe klanten gratis te activeren.

Opzeggingen (voor Partners van Infopact)

We zien de laatste dagen dat klanten opzeggingen die voor de komende periode gedaan zijn, met het oog op de onzekere toekomstige situatie, terug willen draaien. We gaan hier zoveel mogelijk coulant mee om; dit zal afhangen van in hoeverre het opzeggingsproces bij de netwerkleverancier een annulering nog toelaat. 

Als we de opzegging kunnen annuleren, kan de verbinding contractvrij voor de klant worden gecontinueerd of met nieuwe condities voor een bepaalde periode worden verlengd. Neem hiervoor ook contact op met je Partner Manager of onze Verkoop Binnendienst.

Advies of verder praten?

Heb je vragen of wil je sparren over de beste oplossing voor een bepaalde klant? 

Neem dan contact op met Infopact via 088 – 463 67 30 of sales@infopact.nl

Member van de Fiber Crew worden?

Met de beste fiber verbindingen bereiden wij zakelijk Nederland voor op de toekomst. Doe jij mee?